Welcome to D.G.A.S.P.C. Buzau   Click to listen highlighted text! Welcome to D.G.A.S.P.C. Buzau

Comisia Pentru Protectia Copilului (CPC)

Comisia pentru Protecţia Copilului este organul de specialitate, fără personalitate juridică, al Consiliului Judeţean Buzau, cu activitate decizională in materia protecţiei şi promovării drepturilor copilului.

Comisia pentru Protectia Copilului este organizata prin Hotararea Consiliului Judetean nr. 166/04.08.2014, cu modificarile si completarile ulterioare si are urmatoarea componenta:


COMPONENTA Comisia pentru Protectia Copilului Buzau

Presedinte – Mihai Laurentiu Gavrila – Secretarul judetului Buzau

Vicepresedinte – Loredana Elena Dorobantu – Directorul executiv al D.G.A.S.P.C. BZ

Berciu-Coman Elizabet Malina Directia de Sanatate Publica Buzau

Palcau Daniela – Inspectoratul scolar judetean Buzau

Trifan Otilia – Inspectoratul scolar judetean Buzau

Chioasca Carmen – Directia de Sanatate Publica Buzau

Nita Meluta – Agentia Judeteana pentru Plati si Inspectie Sociala Buzau

Milea Mihai – Fundatia “Sf. Sava” Buzau

Serban Liliana Mioara – Fundatia “Sf. Sava” Buzau

Porosnicu Alina Elena – Asociatia ortodoxa Filantropica Berca

Necula Daniel Catalin – Asociatia ortodoxa Filantropica Berca

Atributiile Comisiei pentru Protectia Copilului:

Stabileste incadrarea copiilor cu dizabilitati intr-un grad de handicap si, dupa caz, orientarea scolara a acestora;

Stabileste masurile de protectie speciala a copiilor, in conditiile legii;

Reevalueaza periodic hotararile pivind masurile de protectie, precum si incadrarea in grad  de handicap si orientarea scolara a copiilor;

Revoca sau inlocuieste masura stabilita, in conditiile legii, daca imprejurarile care au determinat stabilirea acesteia s-au modificat;

Solutioneaza cererile privind eliberarea atestatului de asistent maternal profesionist;

Solutioneaza plangerile adresate de copii, in masura in care solutionarea acestora nu este stabilita de lege in competenta altor institutii;

Promoveaza drepturile copilului in toate activitatile pe care le intreprinde;

Informeaza parintii cu privire la consecintele plasamentului asupra raporturilor pe care le au cu copiii, inclusiv drepturile si obligatiile pe care le au fata de copil pe durata masurii plasamentului;


In exercitarea atributiilor privind incadrarea copiilor cu dizabilitati intr-un grad de handicap si orientarea şcolara a acestora, Comisia elibereaza certificate de incadrare a copilului intr-un grad de handicap si certificate de expertiza şi orintare scolara/profesionala.

Comisia elibereaza certificatul de expertiză si orientare coara/profesionala şi pentru tanarul cu dizabilitati care a implinit varsta de 18 ani si care a depaşit cu mai mult de 3 ani varsta corespunzatoare clasei de scolarizare.

Comisia pentru Protectia Copilului se intruneste bilunar in sedinte ordinare si ori de cate ori este necesar in sedinte extraordinare.

PROGRAM DE LUCRU


Luni – 08:00 – 12:00


Miercuri – 08:00 – 12:00


Joi – 08:00 – 12:00


Serviciul de Evaluare Complexă a Copilului (SECC)


Serviciul de Evaluare Complexa a Copilului (SECC) este o componenta a Directiei Generale de Asistenta Sociala si Protectia Copilului, iar obiectivul sau general consta in monitorizarea si evaluarea complexa socio-psiho-medicala a copiilor/tinerilor cu dizabilitati in vederea:

-eliberarii certificatului de incadrare intr-o categorie de persoane cu handicap

– si/sau acordarea de servicii de abilitare-  reabilitare, conform unui plan de abilitare – reabilitare a copilului cu dizabilitati


ATRIBUTII

verifica indeplinirea conditiilor si a documentelor necesare pentru incadrarea in grad de handicap;

reevaluarea conditiilor privind incadrarea copilului intr-un grad de handicap, se realizeaza la cererea parintelui/ reprezentantului legal, formulata cu cel putin 60 de zile inainte de expirarea termenului de valabilitate a certificatului anterior; cererea de reevaluare poate fi formulata oricand, daca s-au schimbat conditiile pentru care s-a eliberat certificatul de incadrare in grad de handicap

verifica la DSP atunci cand certificatul medical tip A5 este emis de o unitate abilitata in alt judet/sector, daca se considera necesar;

verifica in Registrul unic al psihologilor cu drept de libera practica atunci cand Fisa de evaluare psihologica este semnata de un psiholog atestat in alt judet/sector, daca se considera necesar;

solicita documentele lipsa sau suplimentare pentru conformitate, profesionistilor implicati in evaluare, parintilor/reprezentantului legal/managerului de caz numit pentru copiii din sistemul de protectie speciala;

realizeaza evaluarea sociala in conditiile prevazute de ordinul mentionat

 realizeaza evaluarea psihologica in conditiile prevazute de prezentul ordin in situatiile in care numarul de psihologi din unitatea administrativ-teritoriala care asigura gratuit evaluarea psihologica este insuficient;

 programeaza o intalnire cu copilul si parintii/reprezentantul legal in vederea definitivarii procesului de aplicare a criteriilor biopsihosocialeș

aplica criteriile biopsihosociale de incadrare in grad de handicap;

 intervieveaza parintii si copilul in cadrul intalnirii programate, ocazie cu care consiliaza parintii asupra pastrarii documentelor in conditii de siguranta;

 tine evidenta dosarelor care au stat la baza incadrarii copilului cu dizabilitati in grad de handicap; in acest sens, la nivelul SEC se realizeaza un registru propriu.


Etapele demersului necesar pentru incadrarea copilului intr-un grad de handicap :

Prima etapa pe care o va parcurge solicitantul este aceea de a se prezenta la sediul Serviciului de Evaluare Complexa a Copilului (SECC), din mun. Buzau, str. Pompiliu Stefu nr.1 (tel. 0786104045),  unde se va face programarea acestuia pentru intalnirea urmatoare si va primi o lista cu actele necesare intocmirii dosarului, precum si formularele tipizate de completat.

A doua etapa se refera la intalnirea programata, in care solicitantul completeaza o cerere tip,  inmaneaza dosarul (vezi mai jos documentele care trebuie sa se regaseasca in dosar) si se realizeaza evaluarea copilului prin aplicarea Criteriilor biopsihosociale de incadrare a copiilor cu dizabilitati in grad de handicap si a CRITERIILOR SOCIALE SI PSIHOSOCIALE PENTRU APRECIEREA LIMITARILOR DE ACTIVITATE SI A RESTRICTIILOR DE PARTICIPARE DIN PERSPECTIVA INDIVIDUALA SI  CEA A FACTORILOR DE MEDIU CA BARIERE

A treia etapa se refera la intalnirea Membrilor echipei pluridisciplinare care analizeaza fiecare caz in parte sub toate aspectele: medical, psihologic, social si educational, iar in final se formuleaza o propunere de incadrare in grad de handicap si se intocmeste un plan de abilitare – reabilitare. In urma evaluarii complexe se stabileste severitatea handicapului, iar dosarul care contine si raportul final de evaluare complexa va fi inaintat Comisiei pentru Protectia Copilului, impreuna
cu propunerea de incadrare intr-o categorie de persoane cu handicap sau, daca situatia o impune, stabilirea unei masuri de protectie.

A patra etapa este cea in care dosarul este inaintat Comisiei pentru Protectia Copilului, sunt analizate propunerile Secretariatului Comisiei, urmand sa emita hotararea de incadrare intr-un grad de handicap. Aceasta hotarare, impreuna cu planul de abilitare – reabilitare sunt trimise apartinatorului legal al copilului.


Documentele necesare intocmirii/ reevaluarii dosarului:

Pentru obtinerea certificatului de incadrare in grad de handicap sau a accesului la servicii de abilitare si reabilitare, parintii/reprezentantul legal depun la sediul DGASPC cel putin urmatoarele documente lizibile:

  1. Cerere-tip pentru evaluarea complexa si incadrarea in grad de handicap;
  2. Copie a certificatului de nastere a copilului sau a actului de identitate;
  3. Copii ale actelor de identitate a parintilor/reprezentantului legal;
  4. Copie a documentului prin care se face dovada ca persoana care semneaza cererea este reprezentantul legal al copilului, de exemplu, hotarare a instantei sau hotarare a comisiei pentru protectia copilului;
  5. Ancheta sociala – document original;
  6. Fisa medicala sintetica – document original (OBLIGATORIU de specificat COD BOALA – CIM 10);
  7. Certificatul medical tip A5 – document original (diagnosticul medical, OBLIGATORIU de specificat COD BOALA – CIM 10, perioada de valabilitate);
  8. Copii ale documentelor medicale aditionale (bilete de externare, scrisori medicale, alte investigatii medicale care sustin diagnosticul si atesta gradul afectarii functionale actuale, in contextul diagnosticului);
  9. Fisa de evaluare psihologica, atunci cand este cazul – document original;
  10. Fisa psihopedagogica, atunci cand este cazul – document original (Obligatoriu – de specificat grupa/clasa);
  11. Copie a certificatului de incadrare in grad de handicap in vigoare, la reevaluare;
  12. Copie a certificatului de orientare scolara si profesionala in vigoare, atunci cand este cazul;
  13.  Alte documente in copie (se specifica)

Documentele necesare intocmirii/ reevaluarii dosarului:

Cerere tip site

Ancheta sociala

Fisa medicala sintetica

Fisa psihologica

Fisa scoala psihopedagogica

NOTA:     
Documentele mai sus mentionate pot fi transmise si in format electronic la adresa sec_copii_bz@dgaspc-buzau.ro urmand ca documentele solicitate in original, sa fie depuse la dosarul
copilului la data programata pentru evaluarea copilului in vederea incadrarii in grad de handicap, la sediul Serviciului de Evaluare Complexa a Copilului din Str. Constantin Angelescu, nr.1, Buzau

Alte documente suplimentare justificative (medicale, psihologice, scolare sau sociale) sau consultul suplimentar vor fi solicitate parintelui/ reprezentantului legal in momentul prezentarii in cadrul
Serviciului de Evaluare Complexa a Copilului din Str. Constantin Angelescu, nr.1, Buzau.

In situatia in care copilul se afla intr-o masura de plasament (familial, in
sistem rezidential sau la AMP) se solicita:

– copie dupa hotararea de plasament,

– raport social (de evaluare sau reevaluare).

Parintele/reprezentantul legal al copilului cu dizabilitati se adreseaza SECC cu cel putin 60 de zile inainte de expirarea certificatului de incadrare intr-un grad de handicap, exceptie facand doar cazurile noi.

Contact: Str. Constantin Angelescu, nr.1, Buzau

tel. 0786104045 – Serviciul de evaluare complexa a copilului

 

Click to listen highlighted text!